BİR HAFTA SONU KAÇAMAĞI... KARADENİZ - Halimiz
BİR HAFTA SONU KAÇAMAĞI... KARADENİZ 3
26 Eylül 2019
BİR HAFTA SONU KAÇAMAĞI... KARADENİZ 4

Karadeniz bana hep uzak gelmiştir. Soğuk, ıslak, dalgalı, sisli… Daha önce BYEGM’de görevli iken Trabzon’a gitmiştim. Uzun yıllar oldu elbette. Karadeniz’i o günden beri hiç unutamadım. Belki bir daha giderim diye düşünmüştüm. Ve öyle oldu. Bir hafta sonu kaçamağı yapalım diye yola çıktık. Yollar uzun elbette. Uçakla gitmeyi düşünmüştük ama yol üstündeki illeri, yerleri görmek istedik. Ve yola revan olduk…

O keyifli uzun yolculuğu anlatmayacağım. Yine de rotayı söyleyeyim: Ankara, Kırıkkale, Sungurlu, Çorum, Merzifon, Samsun, Çarşamba, Ordu ve Fatsa… Yaklaşık 6 saatlik bir yolculuk. Yani 520 km. Biraz uzak elbette ama çok keyifli bir yolculuk. Yollar da hava da güzeldi… Karadeniz’le merhabalaştığımızda dağların ve denizin dostluğunu, yeşil ile mavinin kucaklaşmasına hayran kaldık. Yemyeşil bir doğa, masmavi bir gökyüzü, bembeyaz köpükleriyle dalgalı deniz. Oltayla balık tutmaya çalışan oltacılar ve denizin uzaklarında hayal meyal görünen kayıklarıyla balıkçılar. O balıkların tadına doyum olmadığını da öğreniyor ve tadıyoruz. Gerçekten her şey kucak kucağa ve dostça… Sevdayla bir de… Öylesine etkileyici ve öylesine güzel…

Karaya döndüğünüzde fındık bahçeleri, incir ağaçları ve adını sayamayacağım bin bir çeşit ağaçlardan oluşan yemyeşil bir dünya. Meyvelerin o zorlu dağlarda nasıl toplandığını merakla soruyorum. Özellikle de fındıkların. Yüzlerinde ve gözlerinde harika bir bakışla, “Alışığız biz ne var ki, fındıklarımızı da incirlerimizi de hiçbir sorun yaşamadan topluyoruz. Bunlar bizim gelir kaynağımız, çok da keyif alıyoruz” diyorlar. Masmavi gözleriyle sıcacık gülümsemeleri karşısında bizim de unuttuğumuz gülümseme yüzümüze yayılıyor.

BİR HAFTA SONU KAÇAMAĞI... KARADENİZ 5

Güzel bir yeri daha anlatmalıyım. Ordu Boztepe’den söz etmemek olmaz. Muhteşem ve olağanüstü bir seyir tepesi. Denizden 530 metre yükseklikte, teleferikle de çıkılabiliyor. Ama biz aracımızla çıktık. O yoldan korkmadığımı söyleyemem. Fakat tepeye çıktığımızda Ordu’nun ve Karadeniz’in muhteşem manzarasıyla karşılaşıyoruz. Gördüğümüz deniz manzarası tarifi zor bir güzellikle sizi selamlıyor. İşleme gibi deniz kıyısını hayranlıkla saatlerce izlemeye doyamıyorsunuz. Tesisler o kadar güzel ki. Bu harika tesislerde çayınızı yudumlayabilir, kahvaltı yapabilir, yemeğinizi yiyebilirsiniz. Yamaç paraşütünü de unutmamak gerek.. Aynı zamanda konaklamak için otel ve pansiyonlar da mevcut.

Bu geziyi çok sevdik. Bir hafta sonuna kocaman bir hikâyeyi sığdırdık. Öyle güzeldi ki.

Vikipedi, “Fatsa, Türkiye’de Orta Karadeniz bölgesinde yer alan, Ordu ilinin bir ilçesidir. Konumu itibarıyla, Ordu il merkezinin 40,2 km batısında, Samsun ilinin ise 110 km doğusunda yer almaktadır. Bölge ekonomisine yön veren önemli ticari merkezlerdendir” diyor.

mm

Zeliha Dogan Yesil

BYEGM Şube Müdürü ve Ankara Halkla İlişkiler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı, Mustafa Kemal Atatürk hayranı. AÜ DTCF Türk Dili ve Edebiyatı, AÜ Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, Gazi Ü.Güzel Sanatlar Ens.Yüksel Lisans. Görevi gereği Basın, Dış Politika ve Uluslar arası ilişkiler ilgi alanında oldu. Kurum yayınlarında büyük emeği var, ilk Türk Cumhuriyetleri Haber Bültenini, ilk STK yayın organı olan Türk Kadınlar Birliği aylık bültenini 10 yıl yayımladı… Ve başkaları… Sürekli Basın Kartı sahibi bir kurum gazetecisi. Gezer, görür, yazar, çizer, anlatır, konuşur, paylaşır… Barış, huzur, sevgi ve eğitimin bütün dünyaya yayılması en büyük özlemidir. Köy Enstitüsünden yolu geçmiş bir babanın yaşamına etkisi büyük olmuş, çocukken kendisine getirdiği dünya küresinden parmağıyla belirlediği Güney Afrika, Çin, Hindistan bir de Eyfel Kulesi en merak ettiği yerler olmuş, gitti ve gördü… En büyük hazinesi ailesi, eşi ve 2 kızı… Devam ediyor. Hayatta ve ayakta olmak en büyük sloganı…