HAYAT BİZİMLE KONUŞUR! - Halimiz
MENEMENDE BULDUĞUM DEMOKRASİ KIRINTILARI
13 Eylül 2018
ÇANAKKALE ŞEHİTLİĞİNDE BİR TUR

İki yıl önce ablam, oğlum ve ben (daha önceki yazımda bahsetmiştim üçümüzden) yurt dışı uzun bir seyahat yapmıştık. Önce Almanya’da Berlin’e, sonra Hamburg’a, oradan da Danimarka’da Kopenhag’a gittik. Hamburg’dan Kopenhag’a önce trenle sonra da feribotla geçtik. Ama yolda trenin kalkış yerini, saatini, defalarca kontrol eden, doğru yerde güya dört gözle treni bekleyen biz, treni kaçırdık. Daha doğrusu bize sorarsanız tren falan geçmedi gözümüzün önünden. Hala sorarız birbirimize, biz o treni nasıl görmedik diye. Meğer biz doğru yerde beklediğimiz halde kalkmış gitmiş tren.

Bu seyahatten bir ay sonra bu sefer annem, oğlum, ve ben, Balkanlar gezisine çıktık. Anneannem ve dedem eski Yugoslav, şimdiki Kosova göçmeni oldukları için aslında köklerimizi ziyaret ettik. Yine doğru yer ve saatte, hatta erkenden otogarda olmamıza rağmen bu sefer de Priştine’den Prizren’e giden otobüsü kaçırdık. Daha doğrusu yine biz hiç otobüs falan görmeden otobüs gelmiş kalkmış gitmiş. Biz yine bunun nasıl olduğunu anlayamadık.

İki ay içinde aynı olay tekrarladı. Neyse ki bu tekrarları değerlendirecek farkındalıktaydım. Çünkü biliyorum ki hayatımızda ne tekrar ediyorsa, o olayda, durumda ya da duyguda bir bilinçaltı kalıbı var. Hani “tarih tekerrürden ibarettir” denir ya, işte hayatın bize bu tekrarlardan ne demek istediğini anlamazsak, mesajı alıp, değişmezsek, gelişmezsek, tarihler, dönemler, o durumu yaşayan halk değişiyor ama olay, duygu, durum, hep tekrar ediyor. Yani aslında hayat da, tarih de, o olay da bizimle konuşuyor. Tabi, dilini anlarsanız!

Ben de ikidir doğru yer ve zamanda olmama rağmen treni ve otobüsü kaçırdım. Madem içimiz dünyamız, dünyamız da içimiz, buradan ben de kendi mesajımı çıkartmıştım. Demek ki doğru yer ve zamanda olmama rağmen bana sunulan fırsatları, hatta belki de haklarımı görmüyor, kaçırıyor ya da değerlendiremiyordum. Bunu Tanrı, evren, öz, İlahi güç, hayat… adına ne derseniz… bana daha güzel nasıl anlatabilirdi, benle daha net nasıl konuşabilirdi bilmiyorum.

Bir önceki yazımı okuduysanız tatilde olduğumu hatırlarsınız. Artık döndüm. Ama dönüşte uçağımız bozuldu ve tam 7 saat havaalanında uçağın tamir olmasını bekledik. Olabilir tabi değil mi? Ama biliyor musunuz tatilin başında da yola çıktıktan bir saat sonra arabamız bozuldu ve geri dönüp üç saat arabanın tamir olmasını bekledik.

Şimdi ben o kadar heyecanlıyım ki! Acaba bu sefer, bu tekrarlarla hayat bana ne diyor, neyi anlatmaya çalışıyor? Bu ne büyük bir şans ki hayat benimle konuşuyor! Belki bir sonraki yazımda neyi bulup değiştirdiğimi yazarım!

mm

Yıldız Karacasoy

Çok şanslı biriyim çünkü çok severek yaptığım iki işim var. İlki özel bir üniversitede hocalık yapmak. İkincisi de bireysel gelişim, enerji ve bilinçaltı danışmanlığı yapmak. İlk işimi bilinçli seçtim ama sanırım ikincisine çekildim. Aile dizimi, regresyon, affetme ve bilinçaltı çözülme çalışmaları, yaşam koçluğu, kinesiyoloji en zevkle çalıştığım konular. Dişilik, bolluk bereket oluşturma ve bilinçaltı ise eğitimlerini ve seminerlerini verdiğim konular. 2010-2014 yılları arasında Kanal B Bizbize programında tüm bilgimi ve deneyimimi paylaştım. Artık yazılarımla da buradayım.